sobota 3. listopadu 2012

TEST Bezlepkových chlebíčků s čokoládou

Chcete si dát rychlou bezlepkovou svačinu? Možná Vám tento článek pomůže orientovat se v obchodech. Analyzovala jsem pouze bezlepkové suchary či chlebíčky s čokoládou, to znamená ty, které neobsahují pšenici ani jiné obiloviny, pouze rýži či kukuřici, případně pohanku. I když se může zdát, že na pohled tyto chlebíčky vypadají všechny stejně, jsou v nich velké rozdíly v chuti, snažila jsem se pokrýt vše, co se dá v našich obchodech běžně sehnat za rozumné ceny:







1) Jazýčky mléčnokakaové 
Výrobce: Racio
Země původu: ČR
Cena: 24 Kč (Tesco)
Hmotnost: 100g



Hodnocení: Základ chlebíčku je rýžový a nijak nenadchne, není vůbec ochucený. Čokoláda má být mléčná, ale je neskutečně sladká s umělým ocasem, který způsobuje bílé mramorování neznámého původu. Poleva obsahuje E476 - polyglycerolpolyricenoleát (který je v Německu zakázán, protože je možné že způsobuje střevní potíže, ale není příliš nebezpečný). Chuť mne příliš nenadchla, ale musím přiznat příjemné balení a malé kousky, které ani příliš nedrobí, jako svačina poslouží dobře.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 50 %.

----------------------------------------------------------------------------------

2) Chlebíčky Rýžové polomáčené (může obsahovat stopy lepku)
Výrobce: Nový Věk
Země původu: ČR
Cena 15 Kč (Albert)
Váha: 60 g
Energetická hodnota na 100g: 1940 kJ




Hodnocení: Na tomto chlebíčku se mi líbí, že ač je rýžový není tak jednolitý, takže mi nepřijde tolik suchý. Čokolády je na něm dost a je průměrná, spíše lepší. Chlebíček dobře zasytí a líbí se mi obal, že je hned vidět co kupujete. 

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 80 %.



----------------------------------------------------------------------------------
3) Kukuřičné chlebíčky polomáčené  (může obsahovat stopy lepku)
Energetická hodnota na 100g: 1941 kJ
Výrobce: Racio
Balení 100g
Cena: 21 Kč (Interspaar, Kaufland, Tesco)
Země původu: ČR




Hodnocení: Tyto chlebíčky jsou skvělou volbou pro lehkou svačinku nebo místo sušenek či sladkostí. Čokolády na nich je hodně, je mléčná a má výbornou chuť. Kukuřičný základ je křupavoučký, ale trošku více drobí. Myslím, že stačí jako plnohodnotná dopolední či odpolední svačinka. Cena tedy nic moc, ale občas je mívají ve slevě, takže se vždy zásobím. Obsahuje dvě éčka, obě nejsou vůbec nebezpečná: E322 Lecitiny http://www.emulgatory.cz/seznam-ecek?prisada=E322
 E476 Polyglycerolpolyricinoleát. http://www.emulgatory.cz/seznam-ecek?prisada=E476


Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 90 %.



----------------------------------------------------------------------------------
4) RACIO polomáčené chlebíčky rýžové mléčnokakaové 100 g (může obsahovat stopy lepku)

Energetická hodnota na 100g: 2026 kJ
Výrobce: Racio
Balení 100 g
Cena: 20 Kč (Interspaar, Kaufland, Tesco)
Země původu: ČR


Hodnocení: Čokoláda je stejně výborná jako na chlebíčcích kukuřičných, také je jí hodně, což považuji za pozitivní. Co se týká rýžového základu, ten už mě tolik nenadchl. Je takový bez chuti a hodně suchý, špatně se polyká, ale to už je dáno povahou rýže. Jinak jsem s chlebíčky opravdu spokojená, ani tolik nedrobí jako ty kukuřičné, takže je považuji za takovou svačinu pro zvláštní přiležitosti, kde bych se nechtěla moc zadrobit. Mám také pocit, že se jich více najím než kukuřičných. Obsahuje jedno éčko, které není vůbec nebezpečné: E476 Polyglycerolpolyricinoleát http://www.emulgatory.cz/seznam-ecek?prisada=E476




Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 85 %


----------------------------------------------------------------------------------

5) Chlebíčky polomáčené s mléčnokakaovou polevou (může obsahovat stopy lepku)

Energetická hodnota na 100 g: 2029 g

Výrobce: Bona Vita
Země původu: ČR
Balení: 65 g
Cena: 18 Kč




Hodnocení: Tyto rýžové chlebíčky Bona Vita nepřekvapí ani neurazí. Vrstva čokolády je na mne celkem malá a hlavně nerovnoměrná. Chlebíčky jsou i vespod upatlané od čokolády. Jinak průměr, za tu cenu bych čekala něco víc.


Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 60 %



----------------------------------------------------------------------------------

6) Extra jemné Kukuřičné chlebíčky
Výrobce: Druid
Země původu: ČR
Energetická hodnota na 100g: 1800 kJ
Cena: 19 Kč (Tesco)
Balení: 65 g




HOdnocení: Trochu mi vadí, že chlebíčky jsou upatlané od čokolády i vespod. Strukturou mi sice připomínají rýžové, ale chutnají celkem dobře. Čokokolády sice není moc, ale jelikož plátky jsou tenké, stačí to. Ani hořká čokoláda mne nijak neuráží, naopak, chutnají výborně a ani moc nedrobí. S kvalitou jsem spokojena, ovšem ne tolik s cenou. Za tuto cenu si můžete koupit jiné chlebíčky vážící 100 g.


Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 75 %


----------------------------------------------------------------------------------7) Alnatura bezlepkové vafle s mléčnou čokoládou

Cena: 35 Kč (Globus)
Hmotnost: 100 g
Energetická hodnota na 100g: 2116 Kj
Výrobce: Alnatura
Země původu: Německo



Hodnocení: Chlebíčky jsou na můj vkus celkem drahé, avšak stojí za to. Již při prvním ochutnání poznáte, že na kolečkách je obrovská vrstva kvalitní čokolády. Ač nejsem úplný znalec, kvalitní čokoládu poznám. Ač je mléčná není tak strašně sladká. Chlebíčky jsou výborné, nejlepší, na které jsem narazila, musím srazit procenta jen za tu cenu.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 80 %

----------------------------------------------------------------------------------

8) Cornies Kukuřičné s hořkou čokoládou
Cena: 20 Kč (Albert)
Hmotnost: 75 g
Energetická hodnota na 100 g: 2007 kJ
Výrobce: Racio
Země původu: ČR


Hodnocení: Ač normálně upřednostňuji mléčnou čokoládu, tato hořká je výborná (na obalu uvedeno, že je belgická. Chlebíček není upatlaný ze spodu od čokolády, a i když ho držíte za čokoládu holou, teplou rukou nerozpustí se Vám na prsty, což také oceňuji. Téměř vůbec nedrobí a tak celkově ho oceňuji velice dobře. Co se týká složení uvádějí pouze toto: hořká čokoláda 55 % (kakaová hmota, třtinový cukr, kakaové máslo, kukuřice 45 %. Žádná éčka nic navíc, pokud je to pravda, tak je to podle mne paráda.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 90 %

----------------------------------------------------------------------------------

9) Raciolky mléčnokakaové
Výrobce: Racio
Země původu: ČR
Hmotnost: 60g
Energetická hodnota na 100g: 1890 kJ
Cena: 23 Kč



Hodnocení: Líbí se mi, jak jsou kolečka malá, můžete si je kdekoliv otevřít, aniž byste se ušpinili. Co se týká chuti, tak mne nijak nenadchly. Suchý rýžový základ plus mléčná čokoláda, která se nezdá být moc kvalitní. Čokoláda není rovnoměrná na všech kouscích, takže najdete i takový, na kterém není skoro žádná čokoláda, to se pak můžete suchou rýží zalknout. Ani cena není moc příznivá na to, že celé balení váží jen 60 g. Obsahuje také jedno éčko E492, více o tomto éčku: http://www.emulgatory.cz/seznam-ecek?prisada=E492

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 65 %

----------------------------------------------------------------------------------

10) Pufovaný chlebíček rýžový s mléčnokakaovou polevou

Váha: 75g
Cena: 12 Kč (Globus)
Výrobce: korrekt
Země původu: Česká republika
Energetická hodnota na 100g: 2029 kJ

Hodnocení: Jíst se to dá, ale jen z nouze. Chlebíček má jen malou nevzhlednou vrstvu čokolády, která je přeslazená. Jelikož čokoláda nemá výraznou chuť, tak se suchým rýžovým chlebíčkem je to celé takové vysušené a špatně se žvýká. No, co se dá čekat od levné značky, prostě nic moc, ale zle vám z toho nebude.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 60 %



----------------------------------------------------------------------------------11) Silouette s pohankou a dekorem
Cena: 15 Kč (Tesco)
Váha: 65 g
Energetická hodnota na 100 g: 1781 kJ
Výrobce: Racio
Země původu: ČR

Hodnocení: Chlebíčky jsou takové hladové, i po snězení celého balíčku mám hlad. Čokoládový dekor je zpestřením jinak suchého chlebíčku. Výrazně drobí a čokoláda je i zespod, takže ať to chytíte jakkoliv, umažete se. Chuť je vzhledem k přidané pohance trošku jiná, určitě k lepšímu, ale o to více je to křupavé a drobivé, pohanky jsou v tom 4%. Chlebíčky mi chutnají, ale jsou hladové, cena je příjemná.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 75 %



----------------------------------------------------------------------------------
12) Celozrnné chlebíčky kukuřičné
Cena: 19 Kč
Váha: 90 g
Energetická hodnota na 100g: 1904 kJ
Výrobce: Bona Vita
Země původu: ČR


Hodnocení: Už na první pohled je vidět, že vrstva čokolády není nijak závratná, plusem však je, že chlebíček není upatlaný čokoládou zespodu. Co se týká chuti, ta nevím, zda jsem neměla zrovna nějaký špatný balíček, ale mělo to šílený ocas, čokoláda dobrá, ale ten kukuřičný základ mi přišel, jako kdyby měl hliněnou pachuť. Drobivost standardní, neobsahuje žádné éčko, kdyby to nemělo tu pachuť, tak dobré.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 65%


----------------------------------------------------------------------------------
13) Rýžové chlebíčky Celozrnky
Výrobce: Racio
Země původu: ČR
Váha: 60g
Energetická hodnota na 100g: neuvedeno!
Cena: 17 Kč


Hodnocení: Vrstva čokolády je střední, ale je tak nevýrazná, že chlebíček působí silně sušše. Jinak je považuji za lepší průměr a plusové body musím připočíst i za lepší cenu.

Moje hodnocení poměr kvalita/cena: 75 %


Žádné komentáře:

Okomentovat